מבצע עלות השחר: המערכה הסתיימה; בצה"ל מסכמים ומתכננים שגרה

    קובי פינקלר 1 Comment on מבצע עלות השחר: המערכה הסתיימה; בצה"ל מסכמים ומתכננים שגרה

    בצה"ל מסכמים מערכה: לעבר ישראל נורו 1175 פצצות מרגמה, רקטות וטילים כש 200 מהם נפלו בשטח הרצועה | צה"ל יירט 380 מהן בסדר גודל של כ 96% יקח זמן עד שצה"ל יחזור לשיגרה למרות שהפסקת האש נשמרת | אחת מכל חמש רקטות שירה הגיהאד נפלו בשטח הרצועה. הותקפו כ-170 מטרות של הגיהאד כולל מנהרת טרור משמעותית | החזרה לשיגרה תהיה מדורגת במהלך היום

    צילום: חיים צח\לע"מ
    9:50
    20.05.24
    אבי יעקב No Comments on מרן ראש הישיבה על מכתבו המטלטל: "העם צריך להכיר בזה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שלושה ימים לאחר שהחל מבצע 'עלות השחר' ישראל והג'יהאד האסלאמי, בשיתוף המתווך המצרי הגיעו להסכם על הפסקת אש ראשונה שנכנסה לתוקפה אמש , בשעה 23:30. זמן קצר אחר כך, נורו רקטות אל יישובי העוטף ושדרות, אך מחצות לילה, עד לעת עתה נשמר השקט.

    קודם להפסקת האש, שוגרו מטחי רקטות כבדים, בעיקר אל עוטף עזה . בשעות הערב המוקדמות, שוגרו מטחים כבדים גם ליישובי המרכז, בניהם תל אביב, חולון , בת ים, רמלה, וראשון לציון.

    בתום הערכת מצב, נמסר מדובר צה"ל, כי למרות הפסקת האש, ההגבלות לעורף נותרו בתוקף, והם ייבחנו שוב בהערכת מצב שצפויה להתקיים הבוקר. ואכן הבוקר נמסר כי במידה וישמר השקט, השקט יחזור לקדמותו והמעברים סביב הרצועה יפתחו בתשע הבוקר.

    לעבר ישראל נורו 1175 פצצות מרגמה, רקטות וטילים כש 200 מהם נפלו בשטח הרצועה. צה"ל יירט 380 מהן בסדר גודל של כ 96 אחוזים. אחת מכל חמש רקטות שירה הגיהאד נפלו בשטח הרצועה. הותקפו כ-170 מטרות של הגיהאד כולל מנהרת טרור משמעותית.

    לגבי העורף: החזרה לשיגרה תהיה מדורגת במהלך היום. מתחילת מבצע עלות השחר, פונו לבתי החולים, ארבעים ושבעה בני אדם. רק שלושה מתוכם, נפצעו מרסיסים. ומאז החלה הלחימה, שוגרו לישראל כאלף רקטות. כ-160 מתוכם, נפלו בשטח הרצועה. סוללת כיפת ברזל, יירטה כשלוש מאות רקטות, בשיעור הצלחה של 96%.

    ממשרד הבריאות בעזה נמסר כי מתחילת הלחימה נהרגו ארבעים וארבע בני אדם. דובר צה"ל אומר שהחל מהיום יחלו לפעול גם גם הממשקים ההומניטריים כולל המעברים שיפתחו כאמור בתשע בבוקר.

    נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בירך על הפסקת האש ואמר: "תמיכתי בזכותה של ישראל להגן על עצמה היא בלתי מעורערת. בימים האחרונים, ישראל הגנה על עצמה מירי רקטות חסרת הבחנה, ששיגר ארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי. יחד עם זאת הדיווחים על האזרחים שנהרגו בעזה הם טרגדיה והממשל שלי תומך בחקירה יסודית של מקרי המוות האלו"



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      פדיחה שזה הסתיים! אין מה לומר 😶